Yöneticisi olduğum Marmara Tanıtım Fuarcılık firmasının portföyüne yeni projeler eklemek üzere araştırma yaptığımız dönemde karşımıza LED diye bir ürün çıkmıştı. LED ürünleri ilk başlarda yüzeysel olarak inceledikçe daha olumlu düşünmeye başladık ve neticesinde 2007 yılında LED üzerine bir fuar düzenleme kararı verdik. O dönemde LED ürünler pazarda daha çok komponent …
Devamı»Bizden Makaleler
Sektör markalarını bekliyor…
Bu benim Led&Lighting Dergisi için yazdığım dördüncü makale. İlk makalemde aydınlatmanın eğitimdeki öneminden, diğer iki yazımda ise sektördeki değişimden söz ettim. Ancak, görüyorum ki aslında sektördeki en önemli konudan henüz hiç söz etmemişim. “Sektörün markaları kim olacak? Aydınlatma sektöründe nasıl değişimler olacak?” Led’lerin hayatımıza girmesi her ne kadar eski olsa …
Devamı»Makaleler
Fuarlarımızda alacağımız Covid-19 tedbirleri
Değerli ISAF ve IMEX Fuarı katılımcılarımız ve ziyaretçilerimiz, Marmara Fuarcılık olarak Covid-19 salgını sonrası yeni normale dönüş kapsamında katılımcı ve ziyaretçilerimizin sağlığı için fuar döneminde bazı düzenlemeler gerçekleştireceğiz. Bu düzenlemeleri katılımcı ve ziyaretçilerimizin sağlığını korumak amaçlı yapıyoruz. Alacağımız önlemler ile ve hep birlikte tedbirli davranarak her dönemin en güvenli fuarı …
Devamı»Türkiye Ekonomisi
Türkiye’nin Önü Açık 2008’in son çeyreğinde ABD piyasalarında başlayan ve zamanla dünyanın tamamını etkileyen tarihin ilk küresel ekonomik krizi, Türkiye üzerinde de olumsuz etkilere neden oldu. 2002’den bu yana yaklaşık 7 yıl devam eden kesintisiz büyüme süreci, 2009 yılında son buldu. Dünya ekonomileriyle artan entegrasyon, nasıl ki geçtiğimiz dönemde hızlı …
Devamı»Türkiye’de Fuarcılığın Gelişimi ve Fuar Sektörü
Ülkemizde fuarcılıkla ilgili çalışmaların sonuçlarını rakamsal açıdan ölçen mekanizmalar henüz oluşturulamadığı için fuarcılığın ülke ekonomisine ne kadar katkı sağladığını bilmemiz ne yazık ki mümkün olmamaktadır. Türkiye ile Almanya fuarlarının rakamsal olarak karşılaştırmasını vermemizin amacı bir ülkede düzenlenen fuarlarının sayısının değil niteliklerinin ve taşıdığı önemin altını çizmektir. Hatta ülkemiz fuarcılığında yaşanan …
Devamı»Neden Fuarlara Katılmalısınız?
Günümüzde tüketiciye ulaşmak, bilinçlenen ve alternatifleri çoğalan tüketiciyi ürettiğimiz ürün/hizmete yönlendirmek zorlaşmıştır. Bu amaçla farklı çalışmalar yapılabilmektedir. İşte bu noktada en önem kazanan yöntem, dokunma mesafesine olmanız sağlayan fuarlardır. Potansiyel alıcılar ve Hedef kitle ile birebir bağlantı kurmak,Minimum zaman ve nakit bütçe ile satışlarınızı arttırmak,Yeni iş bağlantıları kurmak,Mevcut iş bağlantılarınızı …
Devamı»Fuarların Önemi
Günümüzde tüm sektörlerde yaşadığımız gelişmeler ve pazarda meydana gelen yeni oluşumlar rekabetin yoğun bir şekilde yaşadığı ortam doğurmuştur. Bugün artık sadece kaliteli mal üretip pazara sürmek başarı elde etmek ve satış yapabilmek için yeterli görülmemektedir. Çünkü günümüz koşullarında tüketiciler aynı malın değişik fiyat kalite ve biçimleri ile karşılaşabilmekte ve ihtiyacı …
Devamı»